Oscar and Lucinda
Oscar (Ralph Fiennes) is a priest who gambles discreetly and donates his winnings to help the poor. Lucinda (Cate Blanchett) is an Australian businesswoman who boldly defies society's rules.
In a lengthy flashback, Oscar Hopkins's great-grandson narrates the family history that led to his birth. Oscar (Ralph Fiennes) is a priest who gambles discreetly and donates his winnings to help the poor. Lucinda (Cate Blanchett) is an Australian businesswoman who boldly defies society's rules. When they meet over an innocent game of cards, their lives are changed forever.