Scusate il ritardo
Second comedy by Massimo Troisi centered about a troubled love story. Vincenzo, thirty years old and unemployed, spends time comforting his friend Tonino dumped by his girlfriend. When Vincenzo falls in love with Anna, his apathy puts their relationship at risk and she breaks up with him. But everything works out in the end.
Second award-winning film directed, scripted and performed by Massimo Troisi two years after the excellent “I’m starting from Three”. The film title, “Sorry for the delay”, is both an inside joke for his fans eagerly waiting for this movie and refers to the relationship difficulties that many couples will face. The film centers about the life of Vincenzo, Neapolitan apathetic and unemployed young man who still lives with his mother and is mooching off his family. Vincenzo is a layabout, indirectly experiencing heartbreaks through pal Tonino’s tales. But then at a funeral he meets Anna, his sister’s classmate, and falls in love with her. In order to keep this relationship alive he has to learn to accept responsibilities and show his feelings, as she’s looking for solid love and wants to start a family. When Anna breaks up, throwing him into despair, he realizes how much she means to him and tries to win her back with no success. It is then that Tonino, worried about his friend Vincenzo, persuades Anna to get back together with him.