The Clearing
The emerging details of a wealthy man's kidnapping by an ambiguous abductor are contrasted against his genteel wife's reaction.
Wayne and Eileen Hayes (Robert Redford, Helen Mirren) appear to be living the American dream until Wayne is kidnapped in broad daylight from their peaceful Pittsburgh estate. Suddenly, the man who at one point prided himself on being a cunning negotiator finds his fate resting in the hands of a kidnapper (Willem Dafoe) who has nothing to lose and everything to gain.