The War of the Roses
The Roses, Barbara and Oliver, live happily as a married couple. Then she starts to wonder what life would be like without Oliver, and likes what she sees. Both want to stay in the house, and so they begin a campaign to force each other to leave. In the middle of the fighting is D'Amato, the divorce lawyer.
In this darkest of comedies, a perfect 18-year marriage suddenly becomes unglued and the gleefully evil Barbara (Kathleen Turner) and Oliver (Michael Douglas) Rose single-mindedly inflict as much misery as possible on each other. Rather than just get divorced, they declare war, fighting to the bitter end over their huge mansion and every possession in it. Not even the calculating guidance of Oliver's lawyer (Danny DeVito) can stop this uncompromisingly nasty twosome as their vicious battle sends them on an increasingly dark and dangerous path.