Von Ryan's Express
A strong-minded American Air Force Colonel takes charge of a troop of Allied soldiers trying to break away from a prison camp in Italy.
Ryan, an American POW, leads his fellow prisoners on a dangerous escape from the Germans in Italy. Having seemingly made errors of judgment, Ryan has to win the support of the mainly British soldiers he is commanding.