Mormon No More
Hva betyr det å virkelig leve? Og hva betyr det hvis du er en gift mormoner mor i 30-årene som nettopp har oppdaget at hun er homofil og forelsket i sin kvinnelige venn... som også er en mormonsk mor? Mormon No More følger den inspirerende reisen til Sal og Lena, som navigerer seg ut av kirken, ut av ekteskapene sine og ut av skapet.
Hva betyr det å virkelig leve? Og hva betyr det hvis du er en gift mormoner mor i 30-årene som nettopp har oppdaget at hun er homofil og forelsket i sin kvinnelige venn... som også er en mormonsk mor? Mormon No More følger den inspirerende reisen til Sal og Lena, som navigerer seg ut av kirken, ut av ekteskapene sine og ut av skapet, samtidig som de oppdrar syv unger. Fra øyeblikket Sally og Lena traff blikket til hverandre i en tettpakket mormonforsamling, ble noe vekket til live i dem. Sommerfuglene de bare hadde hørt om på film flagret nå i magene deres for første gang, kjærlighetssanger gav plutselig mening og de følte seg energiske på en måte de ikke kunne forklare - en oppvåkning. Å la følelsene ta over betydde at de måtte gå mot alt de hadde blitt lært i kirken og i kirkens syn, å bega en utilgivelig synd. Men etter å endelig ha funnet sannheten kunne de ikke ombestemme seg. Fra den dagen framover har de gått på en farlig sti som gjør at de risikerer å bli utstøtt fra familien sin, få hat fra miljøet rundt seg og miste religiøs støtte. Til tross for motgangen er de lykkeligere enn de noen gang har vært. Denne serien på fire deler fanger den følelsesmessige tunge og hjertevarmende utfordringen om å rekonstruere deres liv samtidig som de møter foreldene sine, vennene sine, søskene sine og sine eksmenn. Men Lena og Sal er ikke alene. Deres historie foregår samtidig som andre mormonere og eksmormonere i LHBTQ+ miljøet kjemper med å finne sin identitet i kirkens strenge rammer rundt forhold med like kjønn. Deres fortellinger skildrer skam og avvisninger, men handlingene deres viser at det finnes håp og glede på den andre siden av frykt og usikkerhet. Mormon No More er en romantisk, intim og røpende fortelling som gir innsikt i et miljø som lærer oss om å godta, ha empati og makten bak å leve sitt ekte liv.