42 to 1
I sportens verden er vi vant til å se det usannsynlige skje. Det umulige er derimot en helt annen sak: Den 11. februar 1990, til tross for at oddsen kun var 42 til 1, skjedde det umulige i en boksering i Tokyo i Japan, da James "Buster" Douglas vant over Mike Tyson i verdensmesterskapet for tungvektsboksing.
I sportens verden er vi vant til å se det usannsynlige skje. Men det umulige er derimot en helt annen sak: Den 11. februar 1990, til tross for at oddsen kun var 42 til 1, skjedde det umulige i en boksering i Tokyo i Japan, da James "Buster" Douglas vant over Mike Tyson i verdensmesterskapet for tungvektsboksing. ESPNs "30 for 30"-dokumentar "42 to 1" forteller historien om nettopp hvor usannsynlig denne seieren var. Dokumentaren begynner i Columbus i Ohio, hvor Douglas vokste opp med en far som var bokser, og som trente og guidet ham til å bli en av topp 10 tungvektsboksere på 80-tallet. Dette foregikk selvfølgelig i skyggen av "Iron" Mike Tyson, som ble et verdenskjent fenomen som følge av hans utrolige reise til den ubeseirede tittelen. Da de to møttes for boksekamp, ble ikke Douglas ansett som en sterk konkurrent, kun som en av mange Tyson måtte beseire på veien til mesterskapet. Men den dagen de møttes, førte en rekke ekstraordinære omstendigheter til et overraskende resultat. Hvis du var interessert i sport i 1990, vil du aldri glemme hvor du var da du hørte om Tyson-Douglas-kampen. Det var jo tross alt en umulighet.