I Fra Paris Til Pittsburgh får vi høre historiene til personene som kjemper mot de mest alvorlige klimaforandringene i sitt nærmiljø. Filmen tar for seg hva som står på spill for samfunnene i USA i henhold til den nasjonale debatten rundt landets energiframtid – og avgjørelsen om å gå ut av Parisavtalen –samt de inspirerende måtene amerikanerne prøver å løse problemet på.