Mayaenes skjulte hemmeligheter
Mayasivilisasjonen kollapset for overt 800 år siden, og ruinene forsvinner sakte men sikkert med tiden. Et høyteknologisk arkeologteam forsøker å bevare disse hellige områdene, og i prosessen oppdager de sannheten bak mayamytologien som omhandler en stor hule som ligger rett under El Castillo. Ved hjelp av banebrytende teknologi prøver de å finne Chichen Itzas gjengravde sannhet.