Min kule fetter Vinny
To kompiser på kjøretur blir feilaktig anklaget for mord. Heldigvis har de en advokat i familien – fetter Vinny (Joe Pesci), som knapt sto på juseksamen!
Når Bill Gambini (Ralph Macchio) og vennen hans ved en feil blir siktet for mord mens de reiser gjennom Alabama, blir det opp til advokatfetteren hans (Joe Pesci) å forsøke å gjøre om dommen. Men når Vinny ankommer med sin lærkledde, tyggistyggende New York-kjæreste (Marisa Tomei), blir det åpenbart at dette er hans første sak.