Nature Boy
Ekte eller falskt? Det er det viktige spørsmålet om historien bak profesjonell bryting. I Nature Boy, en ESPN Films "30 for 30"-dokumentar om livet til Ric Flair, hvor sannheten er merkeligere enn fantasien, viser regissør Rory Karpf (I Hate Christian Laettner) et ærlig bilde av sjelen til en som millioner av fans tror de kjenner.
Ekte eller falskt? Det er det viktige spørsmålet om historien til profesjonell bryting. I Nature Boy, en ESPN Films "30 for 30"-dokumentar om livet til Ric Flair, hvor sannheten er merkeligere enn fantasien, viser regissør Rory Karpf (I Hate Christian Laettner) et ærlig bilde av sjelen til en som millioner av fans tror de kjenner. Drevet fremover av to oppsiktsvekkende, men brutalt ærlige intervju med Flair utført med 16 måneders mellomrom, forteller denne filmen historien om hans episke karriere – fra skapelsen av hans blonde Adonis rolle, gjennom glansdagene i NWA og The Four Horsemen, til hans gripende siste år i ringen. I rollene som vitner finner vi de mest kjente fra brytingens verden: Triple H, The Undertaker, Baby Doll, Shawn Michaels, Jim Ross, Ricky Steamboat, Sting og Hulk Hogan. Som en bryter var han elsket. Hans "Woooo"-artisteri ble imitert av utøvere i andre sporter, samt i hiphop-fellesskapet. Men som intervjuene med familiemedlemmene hans og Flair selv avslører, skjulte hans vanvittige livsstil en ensom mann som aldri klarte å gjøre sin far, en doktor, stolt, og som senere i livet forlot sine koner og barn for en nesten uutholdelig tragedie. Det var Ric Flair som gjorde utsagnet "If you want to be The Man, you gotta beat The Man" populært. I denne filmen får du endelig møte "The Man".