A Small Light
"A Small Light" følger Miep Gies, sekretæren til Otto Frank. Med hjelp fra den nederlandske motstandsbevegelsen beskyttet Miep og mannen hennes Frank-familien og talløse andre fra nazistene under andre verdenskrig. Du kjenner kanskje historien om Anne Frank og livet hennes i annekset. Dette er hva som skjedde på den andre siden av bokhyllen.
Basert på en sann historie, «A Small Light» følger Miep Gies, en ung, sorgløs sekretær som skjulte Otto Frank og familien hans fra nazistene under andre verdenskrig. I nesten to år beskyttet Miep og ektemannen Jan Frank-familien og andre mens hun fortsatte i jobben sin, hold ekteskapet gående og tok på seg mer ansvar enn noen kunne tenke seg. Mens millioner er kjent med Anne Franks dagbok og livet til familien hennes i det hemmelige annekset er «A Small Light» den mindre kjente historien om hvordan en ordinær sekretær viste ekstraordinært mot under ett av historiens mørkeste øyeblikk.