Mormon No More
Wat betekent het om authentiek te leven, en wat betekent dat als je een getrouwde mormoonse moeder van in de dertig bent die net heeft ontdekt dat ze lesbisch is en verliefd is op haar vriendin, een andere mormoonse moeder? Mormon No More volgt de inspirerende reis van Sal en Lena op hun weg uit de kerk, uit hun huwelijk en uit de kast.
Wat betekent het om authentiek te leven, en wat betekent dat als je een getrouwde mormoonse moeder van in de dertig bent die net heeft ontdekt dat ze lesbisch is en verliefd is op haar vriendin, een andere mormoonse moeder? Mormon No More volgt de inspirerende reis van Sal en Lena op hun weg uit de kerk, uit hun huwelijk en uit de kast, terwijl ze zeven kinderen opvoeden. Vanaf het moment dat de blikken van Sally en Lena elkaar ontmoetten op een overvol feest in de mormoonse wijk, werd er iets in hen losgemaakt. De vlinders waarover ze alleen in films hadden gehoord, fladderden voor het eerst in hun buik, liefdesliedjes klonken opeens logisch, het was een energieke opwelling die ze niet konden verklaren - een ontwaken. Toegeven aan hun gevoelens, betekende ingaan tegen alles wat hun ooit in de kerk was geleerd, en in haar ogen een gewetenloze zonde begaan. Toch, nu ze eindelijk hun waarheid hadden ontdekt, konden ze niet meer terug. Vanaf die dag hebben zij een gevaarlijk pad bewandeld dat vervreemding van hun familie, minachting van hun gemeenschap en geestelijke verlating riskeert. Ondanks de ontberingen zijn ze gelukkiger dan ze ooit zijn geweest. Deze vierdelige serie toont de hartverscheurende, emotioneel slopende, maar ook hartverwarmende taak om hun leven weer op te bouwen, terwijl ze hun relaties met hun ex-mannen, ouders, vrienden en broers en zussen proberen te onderhouden. Lena en Sal zijn niet alleen. Hun verhaal kruist andere mormoonse en ex-mormoonse leden van de LGBTQ+-gemeenschap die worstelen met het verzoenen van hun identiteit met de verbiedende doctrine van de kerk rondom relaties tussen mensen van hetzelfde geslacht. Hun aangrijpende getuigenissen spreken van schaamte en afwijzing, maar hun daden laten zien dat er hoop en geluk is aan de andere kant van angst en onzekerheid. Mormon No More is een romantische, intieme en onthullende kijk op een gemeenschap die ons meer leert over acceptatie, empathie en de kracht van het leven van jouw waarheid.