Halfur Alfur
Een vuurtorenwachter, die de dood nadert, zoekt zijn innerlijke elf terwijl zijn partner, Hulda, troost vindt in poëzie. Terwijl Trausti ervan droomt een elf te worden, vreest Hulda maatschappelijke afwijzing. Temidden van hun reis confronteren ze sterfelijkheid en vieren ze de grilligheid van het leven.