Moord in de Noordelijke Mijnen
Er zijn nachten waarin de stille kreten van mijnwerkers die levend begraven werden tijdens de ergste mijnramp in Europa die in 1906 in Courrières plaatsvond, nog steeds door de verlaten mijnen in de regio Coron echoën.
Er zijn nachten waarin de stille kreten van mijnwerkers die levend begraven werden tijdens de ergste mijnramp in Europa die in 1906 plaatsvond in Courrières, nog steeds door de verlaten mijnen van de regio Coron echoën. Toen hoofdinspecteur Tess Borski en haar gezin terugkeerden naar het noorden van Frankrijk waar ze haar jeugd doorbracht, dacht ze dat de ingewanden van de aarde zich hadden gesloten over de tragedie die de arbeidersklasse destijds teisterde. Kort daarna worden hoofdinspecteur Borski en François Dubois, de politiechef die verantwoordelijk is voor het onderzoeksteam, geconfronteerd met een reeks vreemde misdaden die langzaam het pijnlijke verleden doen ontwaken.