Moord In Het Maures Gebergte
In het gebergte La Sainte-Victoire ontdekken soldaten in het bos een lichaam vol pijlen. Gendarmerie-luitenant Diane Giraud wordt op onderzoek uitgestuurd. Ze werkt samen met kapitein Alex Lançon, een juridisch officier die door het leger is aangesteld om zich bij het onderzoek aan te sluiten. Hun onderzoek leidt hen naar Bernard Dufour, hoofd van een vereniging die met delinquenten werkt.
In het hart van het gebergte La Sainte-Victoire ontdekken soldaten die op manoeuvre in het bos zijn een lichaam vol pijlen. Gendarmerie-luitenant Diane Giraud wordt op onderzoek uitgestuurd. Ze werkt samen met kapitein Alex Lançon, een juridisch officier die door het leger is aangesteld om zich bij het onderzoek aan te sluiten.
Hun onderzoek leidt hen naar Bernard Dufour, hoofd van een vereniging die met delinquenten werkt. Diane en Alex ontdekken dat de pijlen replica's zijn van de pijlen die zijn afgeschoten door de 'Zwarte Boogschutter', een plaatselijke legende. Maar bovenal leren ze over een voormalige militaire zaak die Dufour, kolonel Motta, de commandant van de basis en... Dianes vader met elkaar in verband brengt. Legergeheimen, familiegeheimen: het onderzoek zal veel meer omvatten dan slechts één moord. En voor Diane en Alex is de zaak veel persoonlijker dan ze zich hadden kunnen voorstellen...