Het is 1961, twee jaar nadat ploeg van de oorspronkelijke Grease op Rydell High zijn eindexamen gedaan had, en er is nu een nieuwe groep ‘eindexamenklassers’. De Pink Ladies en de T-Birds zijn nog steeds het toppunt van cool.