Felix kan met zijn vintage walkman naar het verleden luisteren. Samen met zijn vrienden gaat hij op zoek naar antwoorden over de mysterieuze dood van zijn moeder en ontdekt zo een milieuschandaal. Illegaal gedumpt afval uit de jaren tachtig bedreigt hun dorp. Wat heeft de dood van Felix' moeder ermee te maken, en kan hij een ramp voorkomen?
Felix (13) beleeft de ideale zomer met zijn beste vrienden Sammy (13) en Noor (12). Ze hangen rond bij de zwemplas, waar ze in het water spelen en filmpjes maken. Dan doet Felix een ongelofelijke ontdekking: Felix' gele vintage walkman pikt geluiden op uit het jaar 1989! Felix en zijn vrienden luisteren gefascineerd naar de gekke, coole en grappige klanken uit de lang vervlogen eighties… Maar Felix hoort ook iets verontrustend. Zijn eigen moeder Marijke was in 1989 iets duisters op het spoor. Marijke is recent overleden en Felix gelooft dat haar zoektocht misschien iets met haar dood te maken heeft. Samen met zijn beste vrienden en Ella (13), een coole meid die nieuw is in Roegerhout, gaat Felix op onderzoek uit. Al snel leiden hun aanwijzingen naar EternoFarma, een farmaceutisch bedrijf in het dorp. Door de zoektocht naar de waarheid over de dood van zijn moeder, ontdekken Felix en zijn vrienden een naderend milieuschandaal. Maar hoe is alles met elkaar verbonden? En kunnen ze een milieuramp voorkomen voor het te laat is?