Resident Evil
Een speciale militaire eenheid vecht tegen een krachtige, op hol geslagen supercomputer en honderden wetenschappers, die na een laboratoriumongeluk gemuteerd zijn in vleesetende wezens.
Onder de industriestad Raccoon City broeit iets duisters. In een enorm ondergronds lab, The Hive, is per ongeluk het dodelijke, muterende T-virus losgelaten, dat alle medewerkers heeft gedood. Om de uitbraak in te dammen, heeft de supercomputer Red Queen alle in- en uitgangen verzegeld. Een eliteteam van commando's, onder wie Rain (Michelle Rodriguez), Alice (Milla Jovovich) en Matt (Eric Mabius), moet The Hive binnendringen om het virus te isoleren voordat het de mensheid vernietigt. Hiervoor moeten ze de dodelijke verdedigingswerken van de Red Queen omzeilen en het opnemen tegen vleesetende, ondode medewerkers, gemuteerde moordhonden en The Licker: een genetisch gemuteerd beest dat sterker wordt met elk slachtoffer dat het maakt.