Jaws
Wanneer het vredige badplaatsje Amity geterroriseerd wordt door een bloeddorstige grote witte haai, slaan de commissaris (Roy Scheider), een jonge marinebioloog (Richard Dreyfuss) en een ruwe haaienjager (Robert Shaw) wanhopig de handen in elkaar om het monster te vernietigen voor het opnieuw kan toeslaan.