25th Hour
Klemgezet door de narcoticabrigade heroverweegt Montgomery Brogan (Norton), een drugsdealer uit New York, zijn leven in de 24 uur voorafgaand aan een zevenjarige gevangenisstraf.
Edward Norton voert een geweldige sterrencast aan in de veelgeprezen film 25th Hour van Spike Lee. Over 24 korte uren gaat Monty Brogan (Norton) de gevangenis in voor zeven lange jaren. Eens was hij de koning van Manhattan en nu staat hij op het punt om afscheid te nemen van het leven dat hij kende. Een leven dat de deuren opende van de hipste clubs in New York, maar ook een leven dat hem vervreemde van de mensen die hem lief zijn. Tijdens zijn laatste dag in vrijheid probeert hij weer contact te maken met zijn vader (Brian Cox) en zoekt hij twee oude vrienden op, Jacob (Philip Seymour Hoffman) en Slaughtery (Barry Pepper). En dan is er nog zijn vriendin Naturelle (Rosario Dawson), die hem misschien wel (of niet) heeft aangegeven bij de politie. Monty is nergens meer zeker van, maar in de beperkte tijd die hij nog heeft, zal hij keuzes moeten maken in een poging zichzelf uiteindelijk te redden.