Asterix & Obelix: Au Service De Sa Majeste
Asterix steekt het kanaal over om zijn achterneef, Anticlimax, te helpen om Julius Caesar en de binnenvallende Romeinen te verslaan. Zal het ze lukken de Romeinen af te weren?
Julius Caesar landt in Groot-Brittannië, waar een klein dorpje nog dapper standhoudt tegen de Romeinse legioenen. De situatie wordt echter al snel zorgelijk en de dorpelingen hebben niet lang meer te leven. Dat is wanneer Anticlimax, een van de dorpelingen, vrijwilligers vraagt om hulp te zoeken bij zijn achterneef, Asterix de Galliër, en een vat 'toverdrank' mee terug te nemen uit het Bretonse dorp van de ontembare helden.