Bad Boys
Weinig professionele sportteams wekken zo’n breed scala aan gevoelens op als de Detroit Pistons van eind jaren 80 begin jaren 90. Geplaatst tussen de dominantie van de Lakers en de Celtics in de jaren 80 en de Bulls in de jaren 90 worden de twee titels van de Pistons in 1989 en 1990 vaak gezien als een overgangsperiode in de geschiedenis van de NBA en niet als een dynamische kampioenschapsperiode op zichzelf. Maar iedereen die de Bad Boys in actie gezien heeft, erkent dat ze een eigen identiteit hebben verworven, zowel in de competitie als in de Amerikaanse populaire cultuur.