Bibi & Tina: Der Film
Bibi en Tina kijken uit naar de paardenrace van de graaf, maar er zijn twee concurrenten: de mooie Sophia, die probeert Alexanders hart te veroveren, en de stiekeme Kakmann, die het favoriete veulen van de graaf wil, wat er ook voor nodig is.
Echte vriendschap, pijn in het hart en een groot toernooi. De vriendinnen Bibi Blocksberg en Tina Martin zijn onafscheidelijk en onverslaanbaar op hun paarden, Sabrina en Amadeus. Er wordt een grote paardenrace voorbereid bij kasteel Falkenstein en Bibi Blocksberg en Tina Martin willen zeker meedoen. De mooie Sophia von Gelenberg is een serieuze concurrente en ze heeft ook een oogje op Tina's vriend, Alexander von Falkenstein. Alsof dat nog niet genoeg is, wil paardenfokker, Hans Kakmann, het favoriete veulen van graaf Falko von Falkenstein hebben, wat er ook voor nodig is. Dat kunnen Bibi Blocksberg en Tina Martin natuurlijk niet laten gebeuren. Op de dag van de race weet Bibi Blocksberg niet meer waarvoor ze als eerste moet vechten: de overwinning, het veulen of de vriendschap met haar beste vriendin, die op de proef wordt gesteld door liefdesverdriet, jaloezie en achterbaks gedrag...