Birdman
Een acteur die beroemd werd in zijn rol als superheld, probeert zijn carrière nieuw leven in te blazen. Hij schrijft, regisseert en speelt de hoofdrol in een toneelstuk op Broadway. Dat wordt onverwacht een succes als de psychotische acteur zichzelf tijdens de première door het hoofd probeert te schieten.
Michael Keaton speelt samen met Emma Stone, Edward Norton, Zach Galifianakis en Naomi Watts in dit aangrijpende verhaal over roem, fantasie en tweede kansen. Een voormalige filmster (Keaton) die beroemd werd in zijn rol als superheld, probeert een comeback op Broadway te maken, maar worstelt met onzekerheid, harde kritieken en zijn relatie met zijn vervreemde dochter (Stone). Alejandro González Iñárritu schreef en regisseerde deze fantasierijke film vol zwarte humor.