Black Beauty
In deze moderne nieuwe versie van Anna Sewell's tijdloze klassieker, volgen we Black Beauty, een wild paard geboren in het westen van Amerika. Weggehaald bij haar familie, wordt Beauty ondergebracht bij de Birtwick stallen, waar ze tienermeisje Jo Green ontmoet. Beauty en Jo krijgen een onbreekbare band die Beauty door verschillende hoofdstukken, uitdagingen en avonturen in haar leven leidt.
In deze tijdloze herontdekking van Anna Sewell's klassieke roman, volgen we het leven van Black Beauty - een wild paard, in vrijheid geboren in West Amerika. De wereld van Beauty wordt op zijn kop gezet als zij en haar familie op ruwe wijze worden gevangen en weggevoerd van huis. Beauty belandt op een stoffige plek met stalen hekken en ze vreest dat ze daar nooit meer wegkomt. Maar het lot van Beauty neemt een andere wending, als de stille en zachtaardige paardenfluisteraar John Manly vanuit New York arriveert om een mustang te adopteren. Hij merkt het sterke karakter van Beauty op. Hij adopteert haar voor het trainingsprogramma van de Birtwick Stallen, maar John betwijfelt of Beauty ooit getemd kan worden. Ze is kwaad en heeft een gebroken hart vanwege alles wat ze verloren heeft en vertrouwt de mensen niet. Al snel, staat ook de wereld van John op zijn kop als zijn zeventienjarige nichtje, Jo, bij hem op de stoep staat. Net als Beauty, heeft Jo recent haar ouders verloren en ze staat op het punt om te breken. Dankzij de hechte band tussen Beauty en Jo kunnen het meisje en het paard beginnen te genezen. De twee bouwen voor de rest van hun leven een onverwoestbare band op. Zelfs wanneer de reis van Beauty haar wegvoert van Jo, op een reeks avonturen met verschillende eigenaren. Dwars door de seizoenen van het leven heen, leert Beauty meer over liefde, verlies, hartzeer, geluk en de exceptionele kracht van vriendschap. De gebeurtenissen, locaties en geliefde personages uit de film komen overeen met het originele verhaal. Terwijl Black Beauty in een hedendaags daglicht wordt gezet en we het meest iconische paard uit de literatuur volgen op haar zoektocht om herenigd te worden met het meisje van wie ze houdt.