Butch Cassidy and the Sundance Kid
Paul Newman en Robert Redford schitteren in de rollen die voor altijd in ons geheugen gegrift zullen blijven: als charmante, vogelvrijverklaarde lefgozers op de vlucht - verliefd op dezelfde mooie vrouw (Katherine Ross).
Paul Newman en Robert Redford hebben met deze klassieke western de standaard voor films over vriendschap gezet. Sundance (Redford) is een snelle schutter en zijn partner Butch (Newman) is een getalenteerde snel-rijk-plannenbedenker. Met de wethandhavers op hun hielen, pakken de twee hun wapens in en gaan ze samen met Sundance' vriendin (Katharine Ross) naar Bolivia, weg van de mannen die hen voor het gerecht proberen te brengen – en proberen te doden.