Calvary
In dit duistere komische verhaal over moord en moraal levert Brendan Gleeson 'een buitengewoon sensationele prestatie' (Total Film) in zijn rol als Ierse priester die bedreigd wordt door een mysterieuze kerkganger.
Brendan Gleeson levert 'een buitengewoon sensationele prestatie' (Total Film) in deze 'vreselijk grappige duistere komedie' (Time Out) van gerenommeerde schrijver/regisseur John Michael McDonagh (The Guard). De goede priester eerwaarde James (Gleeson) wordt bedreigd door een mysterieuze kerkganger. Terwijl het lijkt of de duistere krachten steeds dichterbij komen, begint hij zich af te vragen of hij dapper genoeg is om zijn persoonlijke kruisiging te doorstaan.