Chiedimi se sono felice
Wat gebeurt er als twee goede vrienden per ongeluk voor dezelfde vrouw vallen? Hun idyllische vriendschap valt uiteen en hun lang gedroomde optreden van Cyrano wordt geannuleerd. De derde film, geregisseerd door en met Aldo, Giovanni en Giacomo in de hoofdrol, is een romantische komedie over vriendschap, liefde en passie voor theater en deze eindigt met een verrassende coup de théâtre.
De derde film geregisseerd door het populaire komedietrio Aldo, Giovanni en Giacomo, die de hoofdrolspelers zijn. Deze romantische komedie over vriendschap en liefde werd uitgebracht na 'Drie mannen en een been' en 'Zo is het leven'. Het verhaal speelt zich af in Milaan. Giacomo probeert tevergeefs Giovanni over te halen om hun vriend Aldo te gaan bezoeken, die op Sicilië op sterven ligt. Via flashbacks voert Aldo's voice-over ons terug naar drie jaar eerder, toen deze drie onafscheidelijke vrienden, die samen een droom hebben om een eigen versie van 'Cyrano de Bergerac' op te voeren, worstelden om rond te komen met parttime banen. De een werkt als achtergrondacteur bij operahuis La Scala, de ander als live etalagepop in een warenhuis en de ander spreekt stemmen in. Naast professionele problemen hebben ze ook een ongelukkig liefdesleven gemeen. Totdat Giovanni, die Aldo een plezier doet, per ongeluk een gastvrouw, Marina, ontmoet en voor haar valt. Ze hebben al snel een relatie en Giovanni vraagt Marina om bij hem in te trekken, maar ze deelt zijn enthousiasme niet en besluit naar Frankfurt te verhuizen. Dan verslechtert de situatie. Terwijl Giovanni haar probeert te bereiken in Frankfurt, zoekt Marina hem in het warenhuis waar hij werkt als levende paspop en daar ontmoet ze Giacomo, die zijn plaats inneemt. Na een paar uur samen te hebben doorgebracht, zoenen ze. Giacomo voelt zich zeer schuldig en bekent tijdens de repetities van Cyrano aan Giovanni dat hij verliefd is geworden op Marina. Giovanni wordt zo boos dat hij de theaterset kapot maakt en hun vriendschap is ten einde. Aan het einde van de flashback zijn er drie jaar verstreken en keren we terug naar de huidige tijd, wanneer Giacomo en Giovanni in Milaan te horen krijgen dat Aldo letterlijk doodziek is op Sicilië. Ze sluiten zich aan bij Giovanni's ex-vriendin Marina en aan het einde van een lange reis komt eindelijk de dag van de afrekening, met verrassende resultaten.