Come See the Paradise
Een interraciale romance tegen de achtergrond van de Tweede Wereldoorlog en de detentie van Aziatische Amerikanen in interneringskampen.
Come See the Paradise' is een diep ontroerend liefdesverhaal tegen de achtergrond van een dramatische en controversiële periode in de Amerikaanse geschiedenis. Het volgt de romance van Jack McGurn (Dennis Quaid), een warmbloedige Ierse Amerikaan, en de prachtige Japans-Amerikaanse Lily Dawanura (Tamlyn Tomita) aan het begin van de Tweede Wereldoorlog. De botsing van culturen, die pijnlijk is voor de twee geliefden, wordt onoverkomelijk nadat de Japanners Pearl Harbor hebben gebombardeerd. Lily en de Kawamura's worden overgeplaatst naar een somber interneringskamp in Californië, en Jack wordt opgeroepen voor militaire dienst. Maar wanneer Jack over het decreet hoort, deserteert hij en keert hij terug naar Californië om zijn familie te vinden.