Cradle Will Rock
Een groep acteurs riskeert alles om de beruchte musical “The Cradlle Will Rock” op te voeren. Terwijl de bedreigingen toenemen, weigeren ze toe te geven aan censuur.
Het veelgeprezen CRADLE WILL ROCK, met Hank Azaria, Joan Cusack, John Cusack, Bill Murray en Susan Sarandon, is krachtig en meeslepend en werpt een caleidoscopische blik op de bijzondere gebeurtenissen in het Amerika van de jaren 30. Van de high society tot het leven op straat, regisseur Tim Robbins brengt New York City uit de tijd van de Grote Depressie tot leven. Het is een tijd waarin werken van DaVinci aan miljonairs worden gegeven die de oorlogsambities van Mussolini helpen financieren en waarin Nelson Rockefeller de Mexicaanse kunstenaar Diego Rivera opdracht geeft om de lobby van het Rockefeller Center te schilderen. Een tijd waarin een jonge Orson Welles met een groep gepassioneerde acteurs alles op het spel zette om de beruchte musical "The Cradle Will Rock" op te voeren. Ondanks toenemende bedreigingen weigeren ze toe te geven aan censuur. CRADLE WILL ROCK is gebaseerd op werkelijke gebeurtenissen en zal je ontroeren.