De Beroemde Vijf
De Beroemde Vijf, George, Julian, Dick, Anne en hun hond Timmy, brengen samen hun eerste vakantie door en storten zich meteen in een spannend avontuur. Tijdens een dagje aan het strand doen ze een huiveringwekkende ontdekking bij een oude smokkelaarsbaai en beseffen ze dat George's vader Quentin, een beroemde uitvinder, in groot gevaar is! De professor heeft een lab opgezet op een rotsachtig eiland, waar hij een nieuwe methode onderzoekt om energie op te wekken. Maar het lijkt erop dat iemand op zijn bevindingen aast. Helaas geloven noch de politieagenten Peters en Hansen, noch George's moeder Fanny de kinderen, dus gaan de Beroemde Vijf zelf achter de gevaarlijke gangsters aan. De aanwijzingen leiden hen naar twee verdachte natuurfotografen en een mysterieuze man die beweert een agent te zijn. Uiteindelijk ontdekken de Beroemde Vijf een geheime doorgang onder de zee die hen naar het rotsachtige eiland brengt, waar ze een complot ontdekken dat ze nauwelijks kunnen geloven...