De enige echte Ivan
Een bewerking van het bekroonde boek over een heel bijzondere gorilla. "De enige echte Ivan" van Disney is een onvergetelijk verhaal over het mooie van vriendschap, de kracht van verbeelding en het belang van de plek die we thuis noemen.
Een bewerking van het bekroonde boek over een heel speciale gorilla. "De enige echte Ivan" van Disney is een onvergetelijk verhaal over het mooie van vriendschap, de kracht van verbeelding en het belang van de plek die we thuis noemen. Ivan is een zilverrug van 180 kilo die in een winkelcentrum in een buitenwijk een gezamenlijke leefruimte heeft met Stella de olifant, Bob de hond en verschillende andere dieren. Hij herinnert zich niet veel meer van de jungle waar hij is gevangen, maar de aankomst van babyolifantje Ruby raakt hem diep vanbinnen. Ruby is onlangs gescheiden van haar familie in de wildernis. Hierdoor gaat hij zich dingen afvragen over zijn leven, waar hij vandaan komt en waar hij uiteindelijk wil zijn. Het hartverwarmende avontuur, dat te zien is in een indrukwekkend samenspel van acteerprestaties en computeranimatie, is gebaseerd op de bestseller van Katherine Applegate. Dit boek leverde na de publicatie in 2013 tal van prijzen op, waaronder de Newbury Medal.