De Wilde Mannen
Voetbalteam De Wilde Mannen moeten hun veld 'Het Duivelsravijn' verdedigen tegen Fat Michi en zijn Onoverwinnelijke Winnaars. Leon maakt een afspraak: over tien dagen spelen ze een duel en de grote prijs is het Duivelsravijn. Alles lijkt goed te gaan, maar dan beginnen de problemen zich op te stapelen...
De vakantie is begonnen en voor een bonte groep zes- tot tienjarigen betekent dit maar een ding: voetbal. Deze kinderen zijn ervan overtuigd dat ze het beste team ter wereld zijn. Ze zetten flink de vaart erin op het voetbalveld, want 'wie cool wil zijn, moet wild zijn!' Maar deze vakantie hebben ze meer pech dan ooit. De meedogenloze regen verandert hun voetbalveld in een modderzee, ze moeten ouders overtuigen die hun liefde voor het spel niet zomaar begrijpen en als de zon eindelijk weer begint te schijnen is hun veld overgenomen door een groep jongens die ouder, groter, ruiger en vooral heel gemeen zijn. Hoewel ze geen schijn van kans hebben, dagen ze de jongens uit voor een duel om voor eens en voor altijd te beslissen wie hier mag spelen. Nu hoeven ze alleen nog maar te winnen. Ze overtuigen Willy, een voormalig profvoetballer, om hen te trainen en dat doet wonderen voor de groep. Maar net als het erop lijkt dat dit wel eens zou kunnen gaan lukken, krijgen de jongens ruzie met elkaar. Je bent cool of je bent het niet! En alles loopt volledig in het honderd. Ze ontslaan Willy en daarna gaat het nog meer bergafwaarts. En dan is er een meisje - een meisje! - dat per se in het team wil spelen. Maar gaan ze bij de pakken neerzitten? Natuurlijk niet! Winnen of verliezen, ze gaan in elk geval hun uiterste best doen. Wie cool wil zijn, moet wild zijn!