Der Räuber Hotzenplotz
Wanneer de vingervlugge Hotzenplotz oma's geliefde muzikale koffiemolen steelt, wordt de hulp van sergeant Dimpfelmoser ingeroepen. Terwijl hij de waarzegster Schlotterbeck raadpleegt, proberen Kasperl en Seppel de rover zelf te vangen. Hotzenplotz lokt ze in de val en verkoopt Kasperl aan tovenaar Petrosilius Zwackelmann.
"Ik steel wat ik wil, daar sta ik om bekend", zegt Hotzenplotz - in zijn ogen is hij de beste rover in de wijde omtrek. Als hij niet uitgerekend oma's geliefde koffiemolen had gestolen, dan hadden Kasperl en Seppel geen gevaarlijke achtervolging ingezet naar de boef en zouden ze hun hoed niet hebben verruild ('zodat de rover ons niet herkent'). Dan zou sergeant Dimpfelmoser misschien nooit de waarzegster Schlotterbeck hebben ontmoet met haar krokodillenhond Wasti (een hond die in een krokodil is veranderd). En de mooie fee Amaryllis zou nog steeds een walgelijke pad zijn die wegkwijnt in de kerker van de gemene tovenaar Zwackelmann. Maar uiteindelijk krijgt iedereen wat hij verdient - sprookjeskruiden, aardappelen, een miniatuurkasteel, een gouden wagen vol zand - en oma krijgt haar koffiemolen terug.