Doctor Strange
Dr. Stephen Strange debuteerde in de gelijknamige film en werd geïntroduceerd als een neurochirurg van wereldklasse met een immens talent en een bijpassend ego. Maar toen een gruwelijk ongeluk hem beroofde van zijn vermogen om te opereren, bleef Strange op zoek naar een doel. LEGENDS beschrijft de reis van de dokter van een arrogante en egoïstische beoefenaar van de westerse geneeskunde tot een meester in de toverkunst gewijd aan het grotere goed.
Stephen Strange debuteerde in Doctor Strange waarin hij werd geïntroduceerd als een neurochirurg van wereldklasse met een enorm talent en een bijpassend ego. Maar toen een gruwelijk auto-ongeluk hem beroofde van zijn vermogen om op te treden in de operatiekamer, bleef Strange zoeken naar een doel en een manier om zijn leven terug te winnen. LEGENDS beschrijft de reis van de dokter van een arrogante en egoïstische beoefenaar van de westerse geneeskunde tot een meester in oosterse mystiek en toverkunst, die bereid is zich in te zetten voor het grotere goed. We zien Strange wanneer hij aankomt bij de legendarische Kamar-Taj en wordt geïnstrueerd in de magie. We zijn getuige van hoe hij een nederlaag toebrengt aan de kwaadaardige entiteit Dormammu, heerser van de Dark Dimension, die dreigde de aarde zoals wij die kennen te vernietigen. Ten slotte gaan we terug naar de cruciale rol die Stephen speelde bij het ongedaan maken van de genocideplannen van The Mad Titan Thanos en het redden van talloze levens in het universum.