Elway to Marino
In de lente van 1983 was de NFL op zijn dieptepunt. Het vorige seizoen werd gekenmerkt door een spelersstaking, de nieuwe USFL pikte goede spelers weg en Al Davis klaagde met succes de bond aan. Maar het momentum begon te veranderen op 26 april 1983 – de dag van de NFL Draft – toen een nieuwe generatie supersterren in de league zou komen. Zes quarterbacks zijn gekozen in de eerste ronde van die draft – nog steeds de meeste ooit. ‘Elway to Marino’ onderzoekt deze legendarische draft door de ogen van de spelers, hoofdcoaches, algemeen directeuren, teameigenaren en agenten die eraan meegedaan hebben. Agent Marvin Demoff vertegenwoordigde zowel John Elway als Dan Marino en hield een dagboek bij van de maanden voorafgaand aan de meest dramatische dag in de geschiedenis. We zien het insiderverhaal over draft-keuzes en achterkamertjesdeals, en zien de spanning tussen toekomstige Hall of Famers en de teams die ze gekozen hebben.