Emiel en zijn detectives
Als Emil naar Berlijn gaat om zijn oma en nichtje te bezoeken, wordt zijn geld gestolen. Zijn oma heeft het geld nodig, dus hij gaat achter de dief aan. Dan ontmoet hij Gustav, een jongen die zijn vrienden laat helpen. Als Emils nichtje er ook bij betrokken raakt, krijgen ze veel problemen - Emils dief heeft contact met beruchte bankovervallers. Bevat beelden van roken.