Far from Home: The Adventures of Yellow Dog
De 16-jarige Angus McCormick die aanspoelt in de wildernis van de Pacific Northwest nadat een storm op zee hem van zijn vader scheidt, heeft alleen zijn vaardigheden en een vertrouwde hondenvriend om te overleven.
Wanneer John en Catherine McCormick van Vancouver naar de kust van British Columbia verhuizen, leert zeeman John zijn zonen Angus en Silas de basisvaardigheden voor varen en overleven in de buitenlucht. Angus vindt een verdwaalde Gouden Labrador en noemt hem Yellow. Hij staat erop dat hij deel uitmaakt van het gezin, hoewel zijn ouders niet kunnen beslissen of Angus verantwoordelijk genoeg is. Dit verandert wanneer John Angus en Yellow meeneemt op een zeiltocht en een plotselinge storm slaat zowel de jongen als zijn hond overboord. Het paar spoelt aan in een afgelegen kustgebied waar Angus' mogelijkheden om in het wild te overleven, op de proef worden gesteld. Terwijl Angus en Yellow wilde dieren van zich afhouden, een schuilplaats bouwen en om hulp vragen, werken John en Catherine samen met de kustwacht om in alle wanhoop op zoek te gaan naar hun vermiste kind.