Garden State
Andrew “Large” Largeman heeft een emotionele afstand gecreëerd tegenover anderen en is in negen jaar tijd niet één keer terug naar huis in New Jersey geweest. Large probeert nu om opnieuw in contact te komen met een hele groep bekenden – waaronder zijn vader – en is zelfs bereid het risico te nemen om high te worden van de meest krachtige en onvoorspelbare drug die er is… het leven!
Andrew Largeman keert terug naar zijn geboorteplaats voor de begrafenis van zijn klinisch depressieve moeder, een reis die hem opnieuw in contact brengt met een aantal van zijn vroegere vrienden. Omdat de reis samenvalt met zijn besluit om zijn antidepressiva niet meer te nemen, begint hij ook weer met zichzelf in contact te komen. Een toevallige ontmoeting met Sam, een meisje dat ook aan allerlei kwalen lijdt, opent de mogelijkheid om weer emotioneel gehecht te kunnen raken, om zijn vader die psycholoog is te confronteren, en misschien zelfs om een nieuw leven te beginnen.