Haunted Mansion
Welkom, dwaze stervelingen, in het Haunted Mansion - ga naar binnen als je durft! Toen Walt Disney de attractie ontwikkelde, specificeerde hij niet of het grappig of eng moest zijn, en dus werd het een perfecte mix van beide. Haunted Mansion bleek zo populair dat het verschillende iteraties inspireerde, waaronder het huiveringwekkende Phantom Manor in Disneyland Parijs en het vreemde en prachtige Mystic Manor in Disneyland Hong Kong.