Herr Lehmann
Oktober 1989. Het deel SO 36 van de West-Berlijnse wijk Kreuzberg is al 28 jaar lang door de Berlijnse Muur van de rest van de stad afgesloten. Barman Frank, door vrienden en klanten Herr Lehmann genoemd, heeft een affaire met kokkin Katrin. Zijn levensstijl wordt verstoord wanneer zijn ouders op bezoek komen, het uit de hand loopt met Katrin en zijn beste vriend zich vreemd begint te gedragen.
In oktober 1989 was het deel van de West-Berlijnse wijk Kreuzberg genaamd SO 36 al 28 jaar lang door de Berlijnse Muur afgesloten van de rest van de stad. Tijdens die 28 jaar bloeide er tussen de vervallen gebouwen een subcultuur op bestaande uit studenten, kunstenaars, zigeuners en cafégangers. De barman Frank, die door vrienden en klanten Herr Lehmann wordt genoemd, maakt deel uit van dit kleine bolwerk. Hij hangt rond, drinkt, heeft geen oog voor het leven wat zich afspeelt buiten SO 36 en heeft een affaire met Katrin, de kokkin. Zijn levensstijl wordt geleidelijk aan verstoord wanneer zijn ouders op bezoek komen, het uit de hand loopt met Katrin en wanneer zijn beste vriend Karl zich vreemd begint te gedragen. Ondertussen groeit de politieke onrust aan de andere kant van de Berlijnse Muur.