Hidalgo
Het avontuur begint als de beroemde paardenrenner Frank T. Hopkins (Mortensen) zich inschrijft voor een angstaanjagende wedstrijd - "The Ocean Of Fire"- met zijn mustang Hidalgo.
Het avontuur begint als de beroemde paardenrenner Frank T. Hopkins (Mortensen) zich inschrijft voor een angstaanjagende wedstrijd - "The Ocean Of Fire"- met zijn mustang Hidalgo. Samen moeten ze niet allen een race overleven van 4800 kilometer door een meedogenloze woestijn, ze moeten ook hun kwaadaardige tegenstanders te slim af zien te zijn, die koste wat kost willen winnen. Ze nemen het op tegen een zandstorm van epische proporties, een zwerm sprinkhanen die zo overweldigend is dat hij de zon verduistert, en dodelijke vallen die de fantasie te boven gaan. Dit ongelooflijke en adembenemende verhaal over persoonlijke triomf is gebaseerd op ware gebeurtenissen en zal je niet gauw vergeten.