Holes
Achtervolgd door pech vanwege een oude familievloek, wordt de jonge Stanley Yelnats op kamp gestuurd naar Green Lake, een vreemde plek die niet groen is en geen meer heeft. Daar aangekomen, komt hij in het avontuur van zijn leven en dat van zijn kampvrienden, Squid, Armpit, Zigzag, Magnet, X-Ray en Zero, wanneer ze elke dag een gat moeten graven om de cipier op afstand te houden. Maar waarom?