La banda dei Babbi Natale
Wat doen Aldo, Giovanni en Giacomo op kerstavond op een politiebureau? Ze worden betrapt door de politie terwijl ze de zijkant van een gebouw beklimmen in kerstmanpakken en worden ondervraagd door een vrouwelijke politie-inspecteur om hun onschuld te bewijzen. Een kerstfamiliefilm vol surrealistische humor. Het optreden van Angela Finocchiaro en de originele muziek van Mina zijn onvergetelijk.
Vertel me gewoon waarom je die verdomde muur op klom, dan kunnen we allemaal naar huis.' Op kerstavond in Milaan worden drie mannen in kerstmanpakken door de politie gearresteerd terwijl ze de zijkant van een gebouw proberen te beklimmen. De drie vrienden - een polygame dierenarts, een troosteloze weduwnaar en een onbetrouwbare man - die ervan worden beschuldigd een bende dieven te zijn, worden naar het hoofdbureau van de politie gebracht, waar ze haastig worden ondervraagd door een inspecteur, gespeeld door Angela Finocchiaro, die alleen maar kerst thuis wil vieren met haar gezin. Nu ze worden aangezien voor inbrekers, proberen de drie hun onschuld te bewijzen door hun verhaal te doen, wat we te zien krijgen door middel van flashbacks. Uiteindelijk, na een aantal onwerkelijke tegenslagen en grappen, komt alles goed: de inbrekers worden gepakt door de politie, de polygame Giovanni verlaat zijn twee vrouwen voor de politie-inspecteur, weduwnaar Giacomo beantwoordt eindelijk de gevoelens van een collega, en de onbetrouwbare Aldo krijgt een baan. Tot slot winnen de drie jeu de boules-vrienden de felbegeerde beker.