Las Aventuras De Tadeo Jones
Tadeo is een eenvoudige bouwvakker die in Chicago woont, maar hij heeft een avontuurlijke en dromerige geest. Op een dag wordt hij aangezien voor een populaire archeoloog en wordt hij naar Peru gestuurd om gevaarlijk werk te verrichten. Daar moet hij een schurkenorganisatie tegenhouden die gespecialiseerd is in het stelen van schatten, en die dit keer een mythische Inca-stad wil plunderen.
Tadeo wilde altijd al een avontuurlijke en beroemde archeoloog worden, net zoals zijn held, Max Mordon, de beste ontdekkingsreiziger ter wereld, maar hij brengt zijn dagen dromend door, tussen de kranen en het beton van de bouwplaats waar hij werkt. Hij krijgt de kans zijn dromen uit te laten komen wanneer een vriend, een gerenommeerde archeoloog, een geheimzinnige stenen tafel krijgt: de sleutel die leidt naar de verloren stad Paititi en haar legendarische schat. Net voor hij aan de reis begint, krijgt de archeoloog een zeer ongelegen ongeluk en moet Tadeo zijn plaats in de expeditie overnemen. Bij aankomst in Peru ontdekt Tadeo dat Oddyseus, een belangrijk schatjagersbedrijf, de verloren stad Paititi ook op het spoor is… en zij zullen alles doen om het te vinden. Met de hulp van onverschrokken archeologe Sara, de karaktervolle papegaai Belzoni die niet kan praten, de eigenaardige gids Freddy met de ongelooflijk veelzijdige jas, en Jeff, Thaddeus’ onafscheidelijke hond, gaat hij een avontuur vol gevaren aan, dat hem door het hele land zal leiden om de verloren stad te redden en de geheimzinnige schat uit de klauwen van zijn vijanden te houden.