Le vie del Signore sono finite
Een filmvan de hand van acteur, regisseur en scenarist Massimo Troisi. De muziek is van Pino Daniele. Bijrollen door M. Messeri, J. Champa en M. Bonetti. Het verhaal speelt zich af in fascistisch Italië en gaat over de liefde van Camillo, die aan een psychosomatische stoornis lijdt, voor de Franse Vittoria die hem voor een andere man verlaat. Maar alles neemt een andere wending.
De film won een Nastro d'Argento voor het beste scenario. Een komisch drama van de hand van acteur, regisseur en scenarist Massimo Troisi. De muziek is gecomponeerd door Pino Daniele. Bijrollen worden gespeeld door Marco Messeri (“Ricomincio da tre”), Jo Champa en Massimo Bonetti. Camillo woont ten tijde van het fascisme in het kleine Italiaanse dorpje Acquasalubre. Hij doet of hij verlamd is om in de gratie te raken van de Franse Vittoria, die op het punt staat met een andere man te trouwen. Camillo's arts gelooft dat zijn psychosomatische ziekte is veroorzaakt door zijn gebrek aan geluk in de liefde. Het leven van Camillo's broer Leone staat in het teken van het verzorgen van zijn zieke broer. Orlando is een jongen die echt verlamd is. Hij en Camillo zijn bevriend geraakt toen ze beiden op bedevaart naar Lourdes waren. Ondanks hun verschillen zijn Camillo en Orlando goed bevriend. Maar dan, als een relatie met Vittoria toch niet meer zo onbereikbaar lijkt, kan Camillo opeens weer lopen en wordt Orlando verliefd op haar. En dan gebeurt er iets onverwachts. Op een dag maakt Camillo een antifascistische grap en belandt hij twee jaar achter de tralies. Hij komt weer in een rolstoel terecht en Vittoria verruilt Italië voor Parijs. Maar uiteindelijk komt toch alles goed. Orlando wordt een kopstuk van de Fascistische Partij. Hij zorgt dat Camillo strafvermindering krijgt zodat hij zich bij Vittoria in Parijs kan voegen. De helende kracht van de liefde.