Lo chiamavano Trinità…
Iconische spaghettiwestern over de broers Trinity en Bambino, twee barmhartige bandieten die wel raad weten met een revolver. Als Trinity erachter komt dat Bambino doet alsof hij de sheriff is, weet hij zijn broer ervan te overtuigen om zich aan de wet te houden en een vredelievende mormonengemeenschap te beschermen tegen de Majoor en zijn Mexicaanse bandieten.
Iconische spaghettiwestern met Terence Hill en Bud Spencer. Het is een recept voor succes: borden vol bonen + vechtpartijen + schietpartijen = vermaak van de bovenste plank. De pakkende muziek van Franco Micalizzi is de kers op de taart. Trinity en Bambino zijn twee bandietenbroers met een goed hart, maar ze hebben ook een haat-liefdeverhouding. Trinity is een luie, gewiekste schutter die graag rondrijdt op zijn paard met travois, terwijl zijn norse, paardenstelende broer Bambino heel behendig is met zijn revolver. Hij staat dan ook bekend als de linkerhand van de duivel. Trinity komt aan in de stad, terwijl Bambino op zijn handlangers wacht zodat hij een roofzuchtige veebaron, de Majoor, zijn paarden afhandig kan maken. Ondertussen doet hij zich voor als de plaatselijke sheriff. Samen met een stel Mexicaanse bandieten wil hij de nederzetting van een mormonengemeenschap in handen krijgen, omdat hij de vruchtbare grond wel een geschikte plek vindt voor zijn paarden. Trinity is ondertussen gevallen voor twee mormoonse meisjes. Hij zal het de Majoor later moeilijk maken en samen met Bambino de mormonen beschermen tegen de Mexicaanse bandieten. Aan het eind ontstaat er een groot gevecht waarin de broers de vijand verslaan. De vreedzame mormonen eigenen zich alles toe en de barmhartige bandieten blijven met lege handen achter.