M*A*S*H - Goodbye, Farewell and Amen
Goodbye, Farewell and Amen is de laatste aflevering van de langlopende hitserie M*A*S*H. De serie gaat over de doktoren in een mobiel veldhospitaal tijdens de Koreaanse Oorlog.
Goodbye, Farewell and Amen is de laatste aflevering van de langlopende hitserie M*A*S*H. De serie gaat over de doktoren van een mobiel veldhospitaal tijdens de Koreaanse Oorlog. Nu de oorlog bijna voorbij is, krijgen de artsen van veldhospitaal 4077 met veel sterfgevallen te maken. In het psychiatrische ziekenhuis probeert dr Sidney Freedman de oorzaak van Hawkeyes zenuwzinking te achterhalen. De andere leden van het team fantaseren tijdens hun operaties over het leven na de oorlog. Hawkeye keert terug en dan wordt eindelijk het staakt-het-vuren afgekondigd. Het 4077e bataljon viert feest. Een voor een vertrekken de teamleden, behalve iemand van wie we dat nooit hadden verwacht: Klinger is namelijk getrouwd met een Koreaanse vrouw. Hawkeye stijgt in een helikopter uit het verlaten kamp op en ziet vanuit de lucht een boodschap van zijn oude vriend BJ, die geen afscheid van hem heeft kunnen nemen. Met stenen heeft hij in enorme letters 'vaarwel' geschreven.