Margaret
Een 17-jarige middelbare scholier uit New York City is er zeker van dat ze per ongeluk een rol heeft gespeeld bij een verkeersongeval dat het leven van een vrouw heeft geëist. Als ze probeert om de zaken recht te zetten, ontdekt ze dat haar jeugdige idealen niet stroken met de realiteit en dat mensen in de echte wereld compromissen sluiten.
Margaret is een film over een zeventienjarige middelbare scholier uit New York City die er zeker van is dat ze per ongeluk een rol heeft gespeeld bij een verkeersongeval dat het leven van een vrouw heeft geëist. In haar pogingen om alles recht te zetten, stuit ze bij elke stap op tegenstand. Ze raakt enorm gefrustreerd en begint haar familie, haar vrienden, haar leraren en vooral zichzelf emotioneel te mishandelen. Maar dan ontdekt ze onverwacht een fundamentele waarheid: haar jeugdige idealen stroken niet met de werkelijkheid en met de compromissen die worden gemaakt in de volwassen wereld.